
🏟 Историческо: ЛА 2028 ще позволи корпоративни имена на арените
За изкарване на още парички
- 14/08/2025
Олимпийските и Параолимпийските игри в Лос Анджелис през 2028 г. ще влязат в историята като първите, на които спортните съоръжения могат да запазят или да получат корпоративни имена. Организаторите обявиха, че компаниите Comcast и Honda са първите, които ще се възползват от тази безпрецедентна възможност.
Пилотната програма, разработена съвместно от Организационния комитет LA28 и Международния олимпийски комитет (МОК), ще позволи на отговарящи на условията компании да запазят съществуващите имена на арените по време на Игрите, както и да придобият допълнителни маркетингови активи. Освен това, до 19 временни съоръжения ще могат да бъдат кръщавани на партньори на МОК и спонсори на Олимпиадата.
Компанията Comcast ще даде името си на Comcast Squash Center в Universal Studios – съоръжение, което ще приеме дебюта на скуоша в олимпийската програма. Honda Center в Анахайм, домакин на турнира по волейбол на закрито за мъже и жени, ще бъде първата арена, която ще запази името си по време на олимпийско състезание – нещо, което досега беше невъзможно, ако спонсорът не е официален партньор на МОК.
„Всеки път, когато си първи в нещо в историята на Олимпийските игри, това е голяма работа. Благодарни сме на МОК за разбирането и приемането на спецификата на американския спортен бизнес“, коментира пред Ройтерс председателят на LA28 Кейси Васерман. „Смятаме, че това ще бъде мощна платформа и възможност в търговския сектор.“
Досега МОК следваше строги правила, изискващи премахване или маскиране на корпоративните брандове по време на Игрите. Новият модел, който ще бъде приложен в САЩ, е определян като „нов търговски подход“ за олимпийското движение и се очаква да увеличи значително приходите на организаторите и МОК.
Пилотната програма, разработена съвместно от Организационния комитет LA28 и Международния олимпийски комитет (МОК), ще позволи на отговарящи на условията компании да запазят съществуващите имена на арените по време на Игрите, както и да придобият допълнителни маркетингови активи. Освен това, до 19 временни съоръжения ще могат да бъдат кръщавани на партньори на МОК и спонсори на Олимпиадата.
Компанията Comcast ще даде името си на Comcast Squash Center в Universal Studios – съоръжение, което ще приеме дебюта на скуоша в олимпийската програма. Honda Center в Анахайм, домакин на турнира по волейбол на закрито за мъже и жени, ще бъде първата арена, която ще запази името си по време на олимпийско състезание – нещо, което досега беше невъзможно, ако спонсорът не е официален партньор на МОК.
„Всеки път, когато си първи в нещо в историята на Олимпийските игри, това е голяма работа. Благодарни сме на МОК за разбирането и приемането на спецификата на американския спортен бизнес“, коментира пред Ройтерс председателят на LA28 Кейси Васерман. „Смятаме, че това ще бъде мощна платформа и възможност в търговския сектор.“
Досега МОК следваше строги правила, изискващи премахване или маскиране на корпоративните брандове по време на Игрите. Новият модел, който ще бъде приложен в САЩ, е определян като „нов търговски подход“ за олимпийското движение и се очаква да увеличи значително приходите на организаторите и МОК.